martes, 13 de diciembre de 2011

GAIA LANTZEKO DISEINUA


GAIA: atzerritar etorri berria eskola euskaldunera
GELA: lehen hezkuntzako 2. maila (7 urte)
NON: Trapagarango Eskontrilla eskola
IZENA: Laila
GURASOEN IZENAK: Inazio eta Amaia
NONDIK: Saharatik
SEXUA: Neska
HIZKUNTZA: Saharauia (Euskal Herrian erabiltzen direnak: euskara eta gaztelania)
FAMILIA: Familia euskaldun batengatik adoptatua
OHITURAK: Ez ditu hemengo ohiturak ezagutzen
INGURUNEA: adaptazioa baliabideetan, kliman, gizartean, kultura, erlijioan ,…
IKASKETAK: Saharan urte gutxi igaro zituen eskolan, horregatik heziketa maila ez da berdina Euskal Herriko umeenarekin alderatuz. *Arazo hau ebaztea ez da zaila izango, oraindik zazpi urte dituelako eta umeek adin horietan oraindik ez dute ezagutza handirik. Horregatik, klase partikular batzuekin, zerbait aurreratu genezake.
HARREMANAK: Umeak adin hauetan nahiko txarrak dira, eta berarekin sartzen ziren arrazagatik, isila zelako, hizkuntza ez zekielako, …
KASUA LANTZEK PAUSUAK:
·         Arreta handiagoa eduki, integrazioa errazteko. Bere gainean egon ahalik eta denbora gehien, zailtasunak gutxi izan daitezen.
·         Eskolako orduez gain, klase partikularrak:
o   Hizkuntza ikasteko
o   Beste umeen mailara ailegatzeko *
o   Familiarekin hitz egin behar da, egoera nolakoa den jakiteko eta ahalik eta era egokienean tratatu ahal izateko.
·         Ikaskideei Lailaren egoeraz hitz egin eta hauen laguntza eskatu, ikasketak eta adaptazioa hobea eta azkarragoa egiteko.
·         Zentroko irakasle guztiek, egoera honen berri izan behar dute eta hori jakinik era egokian jokatu, erraztasunak emanez, laguntza emanez …
·         Klasean arrazakeriaren kontrako hitzaldiren bat eman, umeak kontzientziatzeko eta ondorioz, Lailari ahalik eta laguntza gehien emateko.
·         Irakasleen klase partikularrez aparte, gurasoek etxean ere hizkuntza irakatsi beharko diote. Ohiturak, kultura … denborarekin integratzen jakingo ditu.
·         Lehenengo urteko hizkuntza mailaren eta emaitzen arabera, errepikatu edo jarraitzeko erabakia hartu.

No hay comentarios:

Publicar un comentario