martes, 13 de diciembre de 2011

GURASOEKIN TUTORIZAZIOA

Bilerarako deialdia:

Guraso agurgarriak,
Eneko Garayo Arreguiren tutorea naizelakoan ebaluaketa saiorako deialdia egiten dizuet, zuen semearen  prozedurak eta ikasgelan dituen jarrera eta beste zenbait aspektu komentatzeko. Kurtsoa hasi denetik ikasgelan eta ikasgaien erritmoari dagokionez jarrera nahiko pasiboa dauka ; beraz, gustatuko litzaidake bileraren bitartez egoera zuei transmititzea eta ahal den heinean arazoari irtenbide bat topatzea.
Bilera datorren asteko astelehenean ospatuko dugu 3.1 ikasgelan, 12.3o etan. Etortzea posible ez bada, mesedez nirekin harremanetan jarri.
                                                                   
 Tutorea

 Kasua: 

Eneko 7 urteko mutil isila eta urduria da. Lehen Hezkuntzako 2. Maila hasi bezain pronto adaptatzeko arazoak izan ditu.

Eneko ez da eroso sentitzen klasean eta negarrari ekiten dio deserosotasun hori islatzeko. Lehenengo egunetan normaltzat hartu zen jarrera hori besteekiko harreman gutxi izateagatik edota ikasgai berriei aurre egiteko “ beldurren” edo frustrazioen ondorioz. Hilabeteak pasa ahala, nahiz eta ikasgai interesgarriak eta zailtasun gabekoak izan negarrez diraun.

Bestalde,  Enekoren atentzio faltak ere tutoreari zein irakasleei larritzen zaie. Ez du interesik plantetzen zaizkion ariketa eta jardunetan, nahiz eta egin beharrekoa ondo ulertu. Ez du klasean parte hartzen ezta bere ikaskideekin behar den moduan moldatzen. Irakaslea berarekin lan eginez gero, gogor lan egiten du baina bakarrik edota taldekan egotean guztiz despistatuta ibiltzen da; horra hor, nota baxutxoen zergaitia.
Beraz,gurasoen kooperazioa beharrezkoa du tutorea arazoaren zergaiti posibleak ulertzeko eta egoerari irtenbidea hitzartzeko.

Galdetegia:

Bilerarako deialdia onartu  eta gurasoak agurtu ostean, egoeraren berri izan zuten gurasoek. Tutore gisa galdetegi errez bat planteatu nien ikaslearenohiturak eta egoera familiarra ezagutzeko.
  • Nola baloratzen duzue Enekok duen errendimendua?
  • Zein ikasgaietan uste duzue dituela zailtasun handiagoak eta txikiagoak?
  • Eskolatik beste ariketak praktikatzen ditu (kirola, musika, pintura..)?
  • Badauka Eneko ikasteko ordutegia eta lekua etxean?Zenbat ordu ikasten du egunero?
  • Bere lana gainbegiratzen duzue?
  • Nolakoa da zuekin duen komunikazioa?Uzkurra ala bere arazoak konpartitzen ditu?
  • Nola definituko zenukete Enekoren izaera/pertsonalitatea?

 Elkarrizketa eta Ebaluazioa

Elkarrizketan egoeraren zenbait aspektu jorratu genituen, hala nola etxeko komunikazioa, sozializazio arazoak , adaptazio eza eta gurasoen kezka agerian gelditu zen Enekok bai etxean bai eskolan duen jarreraren aurrean. Arazoa hobeto uler zezaten Ikastolaren pedagogoa , bilerara gonbidatzea ideia interesgarria iruditu zitzaidan , gurasoak lasaitzeko ( jarrera enpatiko eta lagungarria mantentzeko) eta arazoari aurre egiteko tresna eta errekurtso gehiagoz baliatzeko.

Pedagogoa aurretik egoeraz jabetuta zegoen irakasle eta tutoreok izandako beste zenbait biltzarren  ondorioz. Honek ikuspegi profesionalagoa planteatu eta transmititu zien gurasoei, alderdi kognitibo/ afektiboari erreferentziak eginez.

Bileraren azken zatian, laurok konpromisoak hartu genituen Enekoren egoera hobetzeko. Taldeko ariketak, jarduera dinamikoagoak, ikasle asanbladak eta arreta handiagoa jarriko diot tutore moduan. Pedagogoak, berriz, astean behin Enekorekin elkartuko da alde psikologikoa indartzeko eta ikaslea motibatzeko. Gurasoek bere aldetik, etxean komunikazioa gehiago sustatzen saiatuko dira  eta  euren eskuetan dagoen guztia egitera konprometitu dira ere.


Errubrika 

Bikain (****)
- Egindako lana proposatutako gaiarekin bat dator eta argi islatzen da.
- Eskainitako informazioa eta planteamenduak lotura eta kohesioa daukate.
- Gaiari (arazoari) ebaluazio landua eta onargarria eman zaio.
- Irakaslearen rolan primeran sartu da.
- Hitz egiteko era aproposa da eta ulergarria.
- Kreatibitatea
- Lana gogoz hartu dute eta interesatuta ikusten zaie.

Oso ondo (***)
-         -  Egindako lana proposatutako gaiarekin bat dator eta argi islatzen da.
-         -  Ideiak eta planteamenduak lotura daukate.
-          -Arazoaren irtenbideak argiak daude.
-          -Irakaslearen rola ulertzen du eta plasmatzen du.
-          -Tutorea jarrera ulergarria du hizketan.

Ondo ( **)
-        -Landutako aspektuak gaiarekin zerikusirik dute.
-       - Orokorrean ideak modu argian planteatu dira.
-        -Arazoari emandako irtenbideak eta proposamenak daude baino pixka bat eskasak dira.
-        -Irakaslearen hizketaldia nahiko ulergarria izan da.
-        -Irakaslearen rola ulertzen saiatu da.

Gutxi (*)
-Egindakoa ez du zerikusirik planteatutako gaiarekin
-Ideak ez dira koherenteak ezta onargarriak
-Arazoari emandako irtenbideak eskasak eta ez daude batere argi
-Irakaslea hitz egitean ez zaio ulertzen, ez du naturalitatez landu.
-Ez dute uertu tutore baten lana eta jokatzen duen rola.

No hay comentarios:

Publicar un comentario