miércoles, 23 de noviembre de 2011

Atzerritar Etorri-Berria


Immigrazioa egunerokotasunean sentitzen den fenomenoa da, migratzaileek ( euren herrialdetik irten direnak) beste herrialde batera lekualdatzeko joera dugu.Lekualdaketa honek kultura berriaren onarpena, hizkuntza eta harreman berriak dakarzkie inmigranteei.Hezkuntzaren arloan,Gaur egun eskolak ume guztiei irekitzen dizkie atea.Horretan,adostasun handia dago ikasle etorkinak eskolatzean eta gizarteratzeak duen garrantziaz. Horrek, bai hezitzaileentzat zein iritsi berrientzat erronka handia suposatzen du, ikasgeletan ematen diren egoera desberdinen ondorioz.
Iritsi berrien erronkak eskola berrian:

  • Hizkuntza berria
  • Kultura ulertzeko zailtasunak
  • Sozializazioa (ikaskide berriekin harremanetan jartzea).
  • Ikasgaiak bideratutako ikuspuntuak eta jarduerak. 

Irakasleen eta gainontzeko profesionalen artean kezka handia dago lanak nola egin eta ikasle etorkinak integratzeko orduan.Kezka nagusia formazio faltarena da, eta erronka berriei erantzuteko baliabideen eskasia.
Irakasleen arloan, bestalde,  irakasleek (tutoreek) oinarrizko erabakiak hartu beharrean daude, ikasle etorkinen geroan garrantzia izango dutenak. Honako galderei erantzun beharko zaie eta honen bidezko irtenbideak aurkitzen saiatzea:
  1. Elkarlana edo ikasle etorkinak banatzea?
  2. Hizkuntzaren jarduerak: euskara ala gaztelera?
  3. Etorkinen hizkuntza eta kulturaren trataera.
  4. Eskola arrakastarako edo lanerako prestatu.
  5. Hezkuntza etorkinentzat edo ikasle ororentzat?  
  
 
Etorkinek ikasgeletan duten bizi balditzak eta sozializazioa sustatzeko hona hemen zenbait errekurtso eta metodo posibleak:
    • Hizkuntzen eta kulturen eguna eskolan
    • Kultura arteko jaialdiak
    • Kartelak eta posterrak ikastetxean
    • Hizkuntzen eta kulturen astea eskolan
    • Etorkinen hizkuntzen oinarrizko ezagupena: agurrak, esaldiak, abestiak.
    • Balioen heziketa: elkartasuna, elkar lana, arrazakeria eta xenofobiaren aurka, eta abar.
 Galdera hauek kontuan izan behar dira, etorkizuneko  irakasleen formakuntzan jorratu beharreko funtseko eremua da eta; Urtero urtero Euskal Herriko ikasgelek jasaten duten inmigrante kopuaren hazkundearen ondorioz.
                   
                      

 





No hay comentarios:

Publicar un comentario